Często Zadawane
Pytania

1.- CZY KUPNO NIERUCHOMOŚCI W HISZPANII JEST BEZPIECZNE?

Hiszpania jest krajem rozwiniętym, w którym obowiązują rozległe przepisy dotyczące ochrony konsumentów. W szczególności w sektorze nieruchomości istnieje regulacja gwarantująca prawa nabywcy oraz zabezpieczenie wpłaconych kwot jako kaucji na budowie poprzez gwarancje bankowe lub polisy ubezpieczeniowe.

Jeśli zastosujesz się do kroków zalecanych przez profesjonalną agencję, taką jak Medland, zakup domu w Hiszpanii jest w 100% bezpieczny. W Medland zawsze zalecamy zawarcie umowy z niezależnym doradcą prawnym, aby wszystko sprawdził i pamiętaj, że setki tysięcy osób podjęło ten krok przed Tobą i sa w pełni usatysfakcjonowani.

2.- CZY POTRZEBUJĘ DORADCY PRAWNEGO?

Kupując nieruchomość nie jest obowiązkowe zlecanie usług prawnika lub radcy prawnego. Jest to jednak wysoce zalecane, zwłaszcza dla mieszkańców spoza Hiszpanii, którzy mogą mieć różne przepisy prawne w swoich krajach pochodzenia dotyczące zakupu nieruchomości. Dobre doradztwo prawno-podatkowe pomoże w podjęciu najlepszych decyzji finansowych i związanych z innymi kwestiami, takimi jak własność nieruchomości, obowiązujący system podatkowy, przyszłe spadki lub darowizny, opodatkowanie nieruchomości itp. W przypadku rezydentów spoza Hiszpanii doradzą im i przejmą dodatkowe formalności związane z zakupem nieruchomości w Hiszpanii przez nierezydenta, takie jak uzyskanie numeru NIE (krajowy dowód tożsamości dla obcokrajowców) i obowiązków podatkowych dla nierezydentów.

3.- NOTARIUSZ

Notariusz jest urzędnikiem państwowym, który musi zapewnić obywatelom bezpieczeństwo prawne gwarantowane w artykule 9 konstytucji hiszpańskiej w kontekście pozasądowych czynności prawnych. Są to również prawnicy wykonujący zawody na zasadach konkurencji. Ten podwójny status gwarantuje ich niezależność. Notariusz jest uprawniony do poświadczania dokonanych przed nim czynności publicznych oraz sporządzania dokumentów gwarancyjnych, takich jak testamenty, umowy, spadki, akty sprzedaży itp.

Notariusz o wysokich kwalifikacjach jest bliskim, bezstronnym profesjonalistą, który pomaga i doradza oraz gwarantuje, że Twoja umowa jest zgodna z najsurowszą legalnością. Notariusz gwarantuje legitymację i bezpieczeństwo osobom prywatnym i państwu.

Umowa sprzedaży nieruchomości może być wpisana do rejestru nieruchomości wyłącznie poprzez akt publiczny podpisany i poświadczony przed notariuszem.

4.- CO TO JEST NIE?

NIE (po hiszpańsku Número de Identidad de Extranjeros) to krajowy numer identyfikacyjny dla cudzoziemców, wydawany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i zarządzany przez urzędy imigracyjne Narodowej Policji. Numer NIE ma charakter czysto administracyjny i nie oznacza, że ​​masz zezwolenie na pobyt w Hiszpanii. Numer ten nigdy się nie zmienia, chociaż możliwe jest, że policja może zażądać niedawno wydanej kopii, gdy kupujesz lub sprzedajesz nieruchomość.

Aby uzyskać NIE, musisz udać się do policji krajowej. Będziesz musiał udać się do konkretnego urzędu w zależności od gminy, w której znajduje się nieruchomość, którą zamierzasz kupić (lub sprzedać), z paszportem, kserokopią dokumentów i aktualnymi zdjęciami paszportowymi oraz wypełnionym odpowiednim formularzem.

Często proces ten komplikuje się ze względu na duże zapotrzebowanie osób poszukujących NIE w niektórych regionach Hiszpanii i ich różne wymagania. Dlatego zalecamy, abyś pozwolił swoim prawnikom w Hiszpanii zająć się procesem uzyskania NIE dla Ciebie. Może to kosztować trochę więcej, ale ostatecznie unikniesz godzin oczekiwania i radzenia sobie z biurokracją.

Możesz również uzyskać numer NIE poza Hiszpanią za pośrednictwem konsulatów hiszpańskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych, chociaż w tym przypadku rozpatrzenie Twojego wniosku może potrwać dłużej.

1.- PODATKI OD NABYCIA NIERUCHOMOŚCI

W przypadku zakupu nowej nieruchomości, głównym podatkiem płaconym od operacji jest podatek VAT, obecnie ustalany na poziomie 10% dla nowych nieruchomości, obowiązujący również w odniesieniu do garaży i magazynów zakupionych wspólnie z domem. VAT jest płacony bezpośrednio deweloperowi od każdej dokonanej płatności. Istnieje również drugi podatek zwany AJD (Stamp Duty), który jest płatny po podpisaniu aktu sprzedaży w obecności notariusza i który obecnie stanowi 1,5% zadeklarowanej wartości nieruchomości (w regionie Walencji).

Jeśli kupisz używaną nieruchomość, głównym podatkiem, który będziesz musiał zapłacić od tej operacji, jest ITP (podatek od przeniesienia własności), obecnie ustalony na poziomie 10% w regionie Walencji. Podatek ten jest płacony w momencie podpisania umowy sprzedaży.

2.- JAKIE SĄ WYDATKI ROCZNE?

Ogólnie rzecz biorąc, utrzymanie domu na wybrzeżu nie stanowi dużego dodatkowego kosztu. Poza ogólnymi kosztami utrzymania, takimi jak zaopatrzenie w wodę i energię elektryczną, roczne koszty podatków i innych wydatków zależą od wielkości mieszkania i rodzaju nieruchomości.

 IBI (podatek od nieruchomości)

Jest to podatek miejski od mieszkania, niezależnie od tego, kto jest właścicielem. Oblicza się ją na podstawie oszacowanej wartości (wartości administracyjnej, która jest zwykle niższa od ceny rynkowej, czasem znacznie mniejszej), do której stosuje się wartości procentowe ustalone przez odpowiednią Radę. Ogólnie rzecz biorąc, kwota ta waha się od 150 do 400 euro rocznie.

 IRPF (podatek dochodowy)

Jeśli nowa nieruchomość jest Twoim „miejscem stałego” zamieszkania, będzie zwolniona z podatku dochodowego. Jeśli jednak jest to drugi dom, zostanie on opodatkowany tak zwanym podatkiem dochodowym od nieruchomości na Twoim zeznaniu podatkowym.

Podstawa opodatkowania podatku dochodowego wyniesie 1,1% wartości katastralnej, jeśli została ona skorygowana, 2%, jeśli nie została zmieniona lub 1,1% 50% ceny zakupu, jeśli wartość katastralna nie została jeszcze przypisana do własność. Wynik tego obliczenia zostanie zastosowany do ogólnej stawki podatku odpowiadającej każdemu podatnikowi.

Na przykład, jeśli nieruchomość ma wartość katastralną 100 000 euro, podatek zostanie obliczony w następujący sposób:

Podatek dochodowy (IRPF): podstawa opodatkowania = 1,1% wartości katastralnej (100 000 euro) = 1100 euro. Wysokość podatku będzie wynikiem zastosowania do tej kwoty stawki podatku każdego podatnika. Na przykład, jeśli Twoja stawka podatku wynosi 12%, podatek dochodowy wyniesie 132 € rocznie.

 Stowarzyszenie Właścicieli Domów

Jeżeli nieruchomość stanowi część kompleksu, osiedla lub budynku, w którym znajdują się części wspólne, każdy właściciel musi, zgodnie z prawem, być członkiem Stowarzyszenia Właścicieli Domów. Roczny budżet wspólnych rocznych wydatków na utrzymanie zostanie zatwierdzony na walnym zgromadzeniu stowarzyszenia właścicieli domów.

Każdy właściciel uiszcza opłatę serwisową, zwykle od 45 do 120 euro miesięcznie. Wysokość uzależniona jest od liczby właścicieli oraz rodzaju wspólnych udogodnień w kompleksie, takich jak basen, windy czy Spa.

 Ubezpieczenie

Koszt ubezpieczenia domu zależy od cech budynku i jego wyposażenia. Zwykle wynosi od 180 do 380 euro rocznie dla przeciętnego rodzaju nieruchomości.

1.- CZY MOGĘ UZYSKAĆ KREDYT HIPOTECZNY W HISZPANII?

Hiszpańskie banki i niektóre zagraniczne podmioty są skłonne sfinansować zakup nieruchomości w Hiszpanii, a wymagania do uzyskania kredytu hipotecznego są jasno określone:

Wskaźnik zadłużenia nie może przekroczyć 30% do 40% dochodu netto kupującego. Oznacza to, że suma spłat nowej pożyczki oraz wszelkich innych pożyczek, które klient ma w kraju pochodzenia, nie może przekroczyć od 30% do 40% jego regularnych miesięcznych dochodów.

Kwota kredytu hipotecznego nie może przekraczać 70% niższej sumy między wartością szacunkową nieruchomości a ceną jej zakupu.

Wiek najmłodszej strony (w parze) po doliczeniu do okresu hipoteki nie może przekroczyć 75 lat.

2.- JAKIE OPROCENTOWANIE BĘDZIE POPROSZONE DO ZAPŁATY?

Najbardziej powszechne kredyty hipoteczne oparte są na indeksie EURIBOR z dodanym dyferencjałem, który obecnie w zależności od podmiotu waha się między 1,5% a 3% i będzie się zmieniał w zależności od wahań EURIBOR podczas jego weryfikacji. Coraz częściej podpisywane są kredyty hipoteczne o stałym oprocentowaniu około 3%, co gwarantuje brak niespodzianek w kwocie spłacanej co miesiąc ze względu na zmiany oprocentowania.

3.- JAKĄ CZĘŚĆ CENY MOGĘ SFINANSOWAĆ?

Chociaż banki mogą udzielać kredytów w wysokości 70% ceny zakupu, wskazane jest, aby przynajmniej połowa ceny netto nieruchomości była dostępna ze środków własnych. Dzieje się tak dlatego, że zakup wiąże się z kosztami prawnymi i podatkami w wysokości około 14%, a także trzeba liczyć się z budżetem na wyposażenie domu.

Jeśli mamy połowę pieniędzy na dom, który nam się podoba, będą dostępne opcje finansowania go kredytem hipotecznym w Hiszpanii. W przeciwnym razie lepiej pozyskać finansowanie w kraju pochodzenia.

1.- CZY POTRZEBUJĘ AGENCJE NIERUCHOMOŚCI?

Chociaż nie jest to bezwzględnie konieczne, warto skorzystać z pomocy Agencji Nieruchomości, która pomoże nam wybrać idealne mieszkanie. Dobra agencja będzie również w stanie polecić najlepsze firmy budowlane i udzieli niezależnej porady w każdej z nich. Skorzystanie z agencji posiadającej specjalistyczne doświadczenie w rodzaju kupowanej przez nas nieruchomości da dodatkową gwarancję prawidłowego przebiegu całego procesu. Zaoszczędzimy czas, a docelowo pieniądze, gdyż na podstawie naszych wymagań dokonają oni wstępnej selekcji mieszkań do odwiedzenia, wykluczając te, które nie spełniają odpowiednich standardów jakościowych lub których wypłacalność inwestora budzi wątpliwości.

2.- 7 POWODÓW KORZYSTANIA Z AGENCJI NIERUCHOMOŚCI

Tutaj podajemy 7 dobrych powodów, dla których warto skorzystać z usług agencji:

 

1. Oszczędność czasu i pieniędzy: Dobra agencja dokona wstępnej selekcji w oparciu o Twoje wymagania i preferencje. Bez tego odwiedzenie różnych miejsc i promocji może zająć tygodnie, a czas to pieniądz.

2. Większe bezpieczeństwo: Wyspecjalizowany pośrednik w obrocie nieruchomościami zna przepisy, a także osobiście zna wszystkie projekty. Będą unikać tych zmian, które mogą mieć jakiekolwiek problemy, czy to z papierkową robotą, czy z niską jakością konstrukcji.

3. Znajomość obszarów: Agencja nieruchomości może doradzić Ci, w którym miejscu najlepiej kupić i zawsze w oparciu o Twoje potrzeby (bliskość usług, szpitali, większy spokój, transport publiczny itp.). Z dobrą agencją na pewno wybierzesz odpowiedni obszar.

4. Doświadczenie agencji nieruchomości: Profesjonalista z wieloletnim doświadczeniem może doradzić w sprawie ewentualnych zmian lub ulepszeń w przyszłym domu, podsunąć pomysły na dekorację lub oświetlenie, a nawet ogrodnictwo. Mogą również skontaktować Cię z osobami lub firmami, które mogą zająć się utrzymaniem Twojego ogrodu, basenu, sprzątaniem itp.

5. Ekonomia: Współpraca z agencją nie wiąże się z żadnymi kosztami dla klienta, ponieważ deweloper lub właściciel nieruchomości zawsze płaci za pośrednika. Ceny są takie same, niezależnie od tego, czy kupujesz za pośrednictwem agencji, czy nie, a agencja zawsze może negocjować na twoją korzyść, ponieważ sprzedaje ją wielu kupującym.

6. Brak barier językowych: Chociaż w większości awansów są pracownicy posługujący się językiem angielskim, w wielu przypadkach jest to niewystarczające do płynnej komunikacji i może powodować nieporozumienia. Agencja z personelem mówiącym w Twoim języku jest niezbędna, aby uniknąć problemów.

7. Obsługa posprzedażna: Agencja nieruchomości będzie monitorować dla Ciebie proces budowy nieruchomości i dokona wcześniejszego przeglądu przed odebraniem kluczy, upewniając się, że wszystko jest w idealnym stanie, dzięki czemu oszczędzasz czas i niepotrzebne podróże.

3.- JAK ROZPOZNAĆ DOBRĄ AGENCJĘ NIERUCHOMOŚCI?

Misją Agencji Nieruchomości jest pomoc w znalezieniu idealnego domu. Dobra agencja może zapewnić Ci nieocenioną usługę; dlatego warto upewnić się, że spełniają one następujące wymagania:

• Muszą być specjalistami w rodzaju nieruchomości, którą chcemy kupić (nowo wybudowane, używane, wiejskie itp.)

• Z dobrą prezentacją produktów, ze zdjęciami i filmami opisowymi oferowanych promocji.

• Powinni szybko reagować na nasze zapytania, wsłuchując się w nasze potrzeby i preferencje oraz oferując nam najbardziej odpowiednie produkty.

• Powinni mieć ustalony program poznawania promocji, oglądania wycieczek z pracownikami, którzy są ekspertami w zakresie nieruchomości i różnych interesujących nas dziedzin.

• Obsługa posprzedażna monitorująca cały proces, aż do momentu otrzymania kluczy do domu, z dedykowanym personelem, który koordynuje zarówno prace budowlane, jak i doradcę prawnego, aby zagwarantować dobry wynik.

• Mocno ugruntowana w miejscu, w którym chcemy kupować, dzięki czemu Twoje relacje z konstruktorami i właścicielami nieruchomości są jak najlepsze i mamy pewność, że ich usługi pozostaną dostępne niezależnie od wahań na danym rynku.

1.- CZYM JEST WYCIECZKA WIDOKOWA?

Jest to najskuteczniejszy sposób na znalezienie idealnego domu, ponieważ optymalizuje czas wizyt, a dzięki stałej pomocy specjalisty-doradcy odwiedzisz tylko te projekty, które odpowiadają Twoim potrzebom, bez marnowania czasu i z natychmiastową odpowiedzią na wszystkie pytania.

Jest to zaplanowana 3-4 dniowa wycieczka, podczas której nasza agencja zajmuje się zorganizowaniem wszystkiego, co niezbędne, aby proces zakupu domu w Hiszpanii był łatwy i udany. Odbiór z lotniska, transfer do hotelu, rozmowa kwalifikacyjna, porady dotyczące najlepszych opcji, wizyty u radców prawnych, to tylko niektóre z niezbędnych rzeczy.

W niektórych sytuacjach Medland pokrywa niektóre koszty, takie jak zakwaterowanie i śniadanie w czterogwiazdkowym hotelu, niektóre posiłki i transfery na lotnisko.

2.- WYMAGANIA DOTYCZĄCE WYCIECZEK DO MEDLANDU

Wycieczka do Medland to inwestycja w czas i pieniądze dla wszystkich zaangażowanych stron. Nasza agencja obejmuje 3 noclegi w czterogwiazdkowym hotelu, a przede wszystkim na stałe poświęca czas konsultanta podczas wyjazdu. Oznacza to, że musimy ograniczyć ofertę do potencjalnych klientów, którzy spełniają następujące wymagania:

• Klienci mogący kupować. Muszą być w stanie podjąć decyzję podczas podróży, czy znajdą dom, którego szukają. Oznacza to wpłacenie kaucji w wysokości od 5 000 do 10 000 euro, w zależności od promocji, w celu usunięcia wybranej nieruchomości z rynku oraz dodatkową kwotę od 30% do 50% w pierwszym miesiącu po zakupie.

• Wszystkie osoby zaangażowane w podejmowanie decyzji muszą być obecne podczas podróży.

• Potwierdzone finanse. Jeśli wymagane jest finansowanie bankowe, powinni oni sprawdzić możliwości przed podróżą w swoim banku w kraju pochodzenia lub za pośrednictwem Medland, jeśli chcą szukać finansowania w Hiszpanii.

• Zobowiązanie do odwiedzania projektów związanych z nieruchomościami wyłącznie z firmą Medland podczas wycieczki widokowej.

• Odpowiedni budżet zakupowy, aby konsultant podczas wyjazdu mógł pokazać różne opcje, a nie tylko dwa czy trzy projekty.

• Preferencje dla nowoczesnych, nowo wybudowanych nieruchomości. W Medland jesteśmy specjalistami w tego typu domach i nie ma sensu korzystać z nas jako agencji do odwiedzania używanych domów.

Nadal masz pytania? Skontaktuj się z nami.

Twoje dane zostały pomyślnie wysłane

Pomyłka nastąpiła. Proszę spróbować później.

  +48 22 153 02 82   Rozmowa
UZYWANIE PLIKÓW COOKIE
Używamy plików cookie własnych i innych firm, aby poprawić jakość korzystania z naszych usług, a także pokazać Ci, z naszej strony internetowej lub stron trzecich, reklamy oparte na analizie Twoich wyszukiwan w przeglądarce. Jeśli serfujesz po internecie, uznamy, że akceptujesz ich wykorzystanie. Więcej informacji można uzyskać w naszej sekcji używania Plików Cookie.